söndag 7 mars 2010

Tack.

Tack alla för era berättelser om hur det funkar i era hem =) Intressant läsning!
Idag sparkade jag upp M så han fick vara uppe med barnen, jag tror klockan var 7 så det var ju lindrigt ändå, jag slumrade till och gick sedan upp strax efter 8, eller halv nio var hon nog. Somnade väldigt sent igår, jag kunde inte sova. Var helt uppstressad kändes det som , vet inte varför... Och sen var William vaken ca 00-01 så efter det nån gång somnade jag... Och var uppe en gång till hos William som skrek. Minns inte när, man får ju minnesluckor av det här ;)

Av er som kommenterat känner jag mig nog mest lik Jenny (Fossing).. det där med att "om han går upp så kan jag ändå inte somna" stämmer så väl på mig.. då ligger jag o funderar över vad dom gör, vad var det som lät nu? Vad får dom för mat? Diskar han efteråt tro? Haha..
Lika bra att vara uppe, men som sagt, så länge inte William sover hela natten, så är det döden att gå upp före halv 7!!

Nu är det arbetsvecka igen för M så då blir det ändå jag som går upp, jobbar man bör man få sova... När den andre inte jobbar, annars bör man väl dela.. Jag KAN ju faktiskt vila när William sover och Noelle är på dagis. Jag lägger mig ofta på soffan, men tro fan att det alltid är nått som stör då.. Posten kommer inramlandes med en duns, snöplog brötar utanför, trappstädning utförs o för ett himla väsen.. ja, alltid är det något...

Nu till lite mer positiva saker...
Helgen har varit bra, hela familjen har varit hemma o myst tillsammans vilket inte hör till vanligheterna. Igår åkte vi ut till mamma o grillade korv.. mysigt o gott men kallt... Idag har vi mest varit hemma, jag tog en längre promenad med hunden på e.m.. det var skönt att komma ut!
I morgon blir det promenad till öppnis på f.m, med dubbelvagnen som inte har varit ute sen typ november.. men det verkar vara bra plogat på gångvägarna så, wish me luck!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi!
ja visst e det hopplöst! tänk om man bara kunde slå dövörat till... ;)