måndag 29 mars 2010

Ögonmottagningen.

Idag var det inbokat ett besök på ögonmottagningen för Noelle. 9.30 skulle vi vara där och min plan var att alla skulle vara klara och sitta i bilen kl 9. Det tar ju sin tid att lasta i och ur ungar o vagn, fixa parkeringsbiljett, promenera och åka hissar... Ja ni vet. Så 9:03 satt vi alla tre i bilen och kunde åka! Bra där! På vägen till sjukhuset tänkte jag på en annan sak.. jag körde väl som vanligt ganska fort.. över 50 på 50-väg och håller inte 70 på motorvägen (där det var 90 innan..) tyvärr, hehe, men ändå så tog det ganska "lång" tid dit upp.. Typ 9:13 var vi framme.. vad jag skulle sagt var att när vi skulle upp till förlossningen när William skulle födas körde Mattias dit på 4 minuter, undra hur fort det gick då??? ;) Men då hade vi ju lite bråttom också ;)
***
Iallafall, Noelles syn har förbättrats med de nya glasögonen vilket känns kanonbra! Det sämre ögat har liksom kommit ikapp det bättre ögat. Och för att hjälpa till mer på traven fick vi en klisterlapp att sätta på insidan av glaset på det bra ögat, som gör att det blir lite suddigt, men som i sin tur tränar det sämre ögat. Då kommer hon även att skela med det ögat, men det blir ju något bra i slutändan!! =)
Williams ögon fick sig en liten snabb koll också. Hon är ju superduktig Marie, som vi går hos!
Han har också synfel, översynt. Men inte utvecklat någon skelning, än. Vi fick tid för honom i slutet på april då det skall kollas ordentligt, med ögondroppar som skall verka i 45 minuter.. och jag tycker redan synd om honom för jag vet hur jobbigt det är för Noelle med dropparna.
Men konstigt nog blev jag inte alls chockad över att han hade fel.. jag bara "jaha, ja, där ser man.." typ.. Kände väl att risken fanns. Så nu får vi se, ska han få glasögon med tro??
************************************

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Skönt och höra att det blir bättre! heja heja! // PErnilla

Caroline sa...

Herregud, bra jobbat att passa tiden! Det är inte lätt!

Kul att det blivit bättre med Noelles ögon!
Men synd om William att han ska behöva göra en jobbig undersökning.

MrsTroll sa...

Men ni har inte märkt något på honom och synen??
Jag väntar fortfarande, helt övertygad att båda barnen får glasögon.. Dom har som generna emot sig..

Härligt att de har blivit bättre för Noelle.. :-)

Sandra ♥ sa...

Kul att det blivit bättre!! :) Hehe oftast planerar man tiden bra i huvvet men verkligheten ser annorlunda ut :D