tisdag 23 mars 2010

Tisdag.

Efter de vanliga morgonbestyren som frukost, disk, påklädning, allmänt plock o bädda sängar, göra iordning sig själv, så kom vi iväg till dagis i bra tid (vi brukar oftast komma i tid efter mer eller mindre stress... Noelle är ju i en härlig ålder med allt vad det innebär... hehe)
Då åkte jag och William till babycafé på Öppna förskolan. Trevligt som vanligt, men William har börjat fatta att om inte han får äta, så får inte jag det heller minsann! Idag åt han två smörgåsar hemma vid halv 8-tiden, sen åt han en burk gröt OCH en halv fralla på öppnis! Var han nöjd tro? Nä, knappt...
Jag hade ställt mig så bra på en parkering där (det har ju varit kaos däruppe eftersom alla snövallar tagit plats så det har varit e x t r e m t trångt.) jag backade in, så att jag lätt skulle komma ut sen, men icke då. Då har någon ställt sig precis vid soptunnorna, (ni som brukar vara där vet vad jag menar.. längs med muren liksom, där man kör ut typ) Så jag fick ändå backa o trixa o krångla med bilen, som är av modell större... LÄR ER parkera, tack! Tänk gärna på oss med lite större bilar också... Men, ut kommer jag.. störst går först, är det inte så? ;)

Åkte hem vid 11, William brukar alltid vara lagom trött då så att han somnar i bilen men somnar om hemma. Han sov i två timmar, minst!
Då satte jag mig en stund vid datorn för att jag tänkte beställa lite H&M-grejer. Den klänningen jag ville ha var slut (som alltid när jag verkligen vill ha något, katalogen kom ju igår, så jäkla irriterande!!) så stod det "levereras i mitten på juni" WHAT? En svart klänning vill jag inte ha i juni... nepp, så som vanligt slutade det med en beställning barnkläder... shorts, klänning, nattlinne och t-shirt. Och en topp till mig ja...

Hämtat på dagis, handlat på Maxi, städat hemma.. nu sover William sin e.m-lur och Noelle kollar lite på film. Vi ska snart åka och hämta Maria på jobbet, köpa kycklingsallad och åka hit o mysa! Nice ska det bli!! Och gott, jag är redan hungrig ;)

Inga kommentarer: