tisdag 2 mars 2010

Tisdag. Bara hemma.

Noelle kräktes inte mer igår, senaste gången då efter pannkakan kl 13. Bara att hoppas ingen annan i familjen blir sjuk nu då...
Bara hemma idag då.. var ute en stund på e.m
Konstaterade att det tog lika lång tid att få Noelle att ta på sig, som den stunden vi var ute typ. En timme allt som allt, så 30 min krångel för att vara ute 30 min.. är det värt det? Knappt... men, hunden behöver ju kissa... Gjorde en liten backe i en snöhög o Noelle åkte stjärtlapp, jag skulle lyfta upp henne men sjönk igenom snön så jag hade snö till knäna!!

Två nätter har barnen delat rum nu, igår krånglade William vid läggning, det tog lite tid... Sen sov han till ca tre, då tog jag in honom till oss...
Ikväll somnade han väldigt snabbt, men jag tror det där med att vakna vid 2-3 kommer sitta i ett tag, det gjorde ju Noelle tills hon var 2½ eller nått...

Nu har han börjat resa sig upp, och gärna släppa ena handen!! Idag gick han även utmed soffan, och försökte sedan vända sig om till bordet. Det misslyckades dock ganska rejält och resulterade i ett fall med snurr... bang, huvudet i golvet. Tur att han är tålig, såna vurpor gör han ju lite då och då... Ikväll när barnen badade och jag satt jämte på golvet, plaskade han så mycket att han kanade ner och hade hela huvudet under vattnet, jag sätter honom upp med en gång och han bara fortsätter plaska, som om inget hänt... Haha, tuffing!!

Nu kollar jag lite på tv, Bygglov. Efter det blir det "Såld på hus" där några mäklare ska gissa pris på bostäder. Det är så kul! Har följt det hela säsongen... Samtidigt så är jag ju ganska intresserad av mäklaryrket, om jag nån gång ska söka till högskola så blir det mäklarutbildningen..

Inga kommentarer: